1.Monitor- ogólna
nazwa jednego z urządzeń wyjścia do bezpośredniej komunikacji operatora
z komputerem. Zadaniem monitora jest natychmiastowa wizualizacja
wyników pracy komputera.
2.Klawiatura- zestaw
klawiszy (przycisków), występujący w różnych urządzeniach: komputerach,
maszynach do pisania, klawiszowych instrumentach muzycznych,
kalkulatorach, telefonach, tokenach.
3.Mysz- urządzenie wskazujące używane podczas pracy z interfejsem graficznym systemu komputerowego.
4.Projektor- urządzenie optyczne służące do wyświetlania na ekranie projekcyjnym nieruchomego lub ruchomego obrazu.
5.Drukarka- urządzenie
współpracujące z komputerem, służące do przenoszenia danego tekstu,
obrazu na różne nośniki druku (papier, folia, płótno itp).
6.Skaner- urządzenie
służące do przebiegowego odczytywania: obrazu, kodu paskowego lub
magnetycznego, fal radiowych itp. do formy elektronicznej (najczęściej
cyfrowej). Skaner przeszukuje kolejne pasma informacji odczytując je lub
rejestrując.
7.Ploter- komputerowe urządzenie peryferyjne, służące do pracy z dużymi płaskimi powierzchniami, mogące nanosić obrazy, wycinać wzory, grawerować itp. Ploterów używają głównie graficy komputerowi, poligrafowie i architekci.
8.Kamera- kamera cyfrowa, podłączana bezpośrednio do komputera, zazwyczaj za pomocą złącza USB.
9.Joystick- urządzenie wejścia komputera, manipulator służący do sterowania ruchem obiektów na ekranie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz